https://drive.google.com/file/d/15arVdR5djPcBd37bV5wGBKE5Uu60xAB_/view?usp=sharing
Τεχνική αναφορά Στο μάθημα του ενάτου εξαμήνου «Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες» μας ζητήθηκε να διερευνήσουμε το θέμα της συλλογικής κατοίκησης στη σημερινή εποχή. Κληθήκαμε να φτιάξουμε ένα σενάριο σχετικό με μια κοινωνική ομάδα στην οποία θα απευθυνθούμε, τη χωροθέτηση της πρότασης, την εξεύρεση χρηματοδοτικών εργαλείων και τη σχέση με πιθανούς συνεργαζόμενους φορείς, την επικοινωνιακή ταυτότητα της πρότασης και την αρχιτεκτονική μελέτη σε σχέση και με την επιλογή υλικών και προτεραιοτήτων. Ως ομάδα 9 επιλέξαμε την συλλογική κατοίκηση εποχιακά εργαζομένων και συγκεκριμένα άτομα που δουλεύουν σεζόν. Για να διευρυνθεί, όμως, το κοινό συμπεριλάβαμε στρατιωτικούς και εκπαιδευτικούς, δίνοντας όμως περισσότερη έμφαση στους σεζόν. Θεωρήσαμε ότι σε μια εποχή προ δεδομένων Covid, η ανάγκη βιοπορισμού απαιτεί μετακίνηση για μικρό χρονικό διάστημα ορισμένου πληθυσμού από την μόνιμη κατοικία σε άλλες περιοχές για εργασία. Επομένως, ο εργαζόμενος αναζητεί κατάλυμ...
ΟΜΑΔΑ 19 | 5ο ΕΞΑΜΗΝΟ || Οι αρχικές διαφάνειες είναι όμορφα διαμορφωμένες και τα ζητήματα που παρουσιάζουν είναι σωστά οργανωμένα και με τρόπο κατανοητό. Επίσης φαίνεται ότι προσπαθήσατε όντως να βοηθήσετε τα παιδιά να ενταχθούν στην νέα τους ζωή μέσω των προγραμμάτων που τους παρέχονται και μάλιστα χωρίς να καταπατήσετε τα δικαιώματά τους και κυρίως αυτό της μάθηση. Θεωρούμε πως κάνατε σωστή επιλογή στην τοποθεσία σας, καθώς ο Αγ. Δημήτριος είναι μία σχετικά κεντρική περιοχή πράγμα που διασφαλίζει την εύκολη πρόσβαση στο προσωπικό, που δεν μένει μόνιμα εκεί, και επίσης δεν αποξενώνονται τα παιδιά από τον πολιτισμό, σε αντίθεση με το αν βρισκόντουσαν σε μια πιο απομακρυσμένη περιοχή. Ένα βασικό μειονέκτημα που βρήκαμε στην παρουσίασή σας είναι ότι δεν υπάρχουν τίτλοι στις διαφάνειες για να καταλάβουμε τι μας δείχνετε. Για παράδειγμα οι διαφάνειες 18-20 είναι ακατανόητες, δεν καταλαβαίνουμε την χρήση του κτιρίου και γενικότερα τι προσπαθείτε να μας δείξετε. Στην διαφάνεια 17, που μας παρουσιάζεται την συνολική κάτοψη, δεν υπάρχει κάποιο υπόμνημα για να γνωρίζουμε ποιος χώρος είναι τι και μας αναγκάζετε να ανατρέξουμε στο διάγραμμα κίνησης. Τέλος, θα ήταν καλό να δώσετε περισσότερη έμφαση στα υλικά ώστε το κλίμα να είναι πιο ευχάριστο και ζεστό καθώς απευθύνεστε σε παιδιά.
ReplyDeleteΤο θέμα που επιλέξατε συνιστά ένα σοβαρό ζήτημα της κοινωνίας και της ανθρωπότητας ολόκληρης διότι πολλές χώρες αντιμετωπίζουν τα δεινά του πολέμου και της οικονομικής κρίσης την ώρα που η κυβέρνηση αδυνατεί να ανταπεξέλθει στις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες των προσφύγων. Το επίκαιρο ζήτημα, λοιπόν, που θίξατε αποτελεί μία εύλογη λύση στο πρόβλημα της εστίασης, περίθαλψης και εκπαίδευσης. Πρώτα απ' όλα, να σημειωθεί ότι τα διαγράμματα και τα σχέδια ήταν πλήρως κατανοητά, ιδιαιτέρως τα διαγράμματα που είχαν αναλυθεί διεξοδικά. Η ιδέα των εσωστρεφών δωματίων ταιριάζει στην περίσταση της ένταξης ομαδοποίησης των παιδιών. Πολύ χρήσιμη είναι και η ύπαρξη του υπεύθυνου ανά 4-5 παιδιά. Ένα από τα βασικά στοιχεία που συμβάλουν στην ψυχολογική υποστήριξη και τις πνευματικές ανάγκες των παιδιών είναι η ύπαρξη επαγγελματιών (καθηγητές, ψυχολόγοι) και δραστηριοτήτων (ζωγραφική , θέατρο), αντίστοιχα. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες ελλείψεις. Αρχικά, απουσιάζει το επεξηγηματικό κείμενο και εύρεση χρηματοδότησης. Μάλιστα, από την στιγμή που το κράτος αδυνατεί να χρηματοδοτήσει ένα τέτοιο έργο, είναι ουσιώδης η συμμετοχή των χρηματοδοτών. Στην συνέχεια, παρατηρούμε ότι δεν παρέχεται η ιδιωτικότητα των παιδιών, καθώς απουσιάζουν οι πόρτες στα υπνοδωμάτια. Επιπλέον, αφού έχτε επιλέξει ένα εσωστρεφές σύστημα κατανομής των δωματίων, θεωρούμε πως έπρεπε να εφαρμόζεται η ίδια λογική και με την κατανομή των όγκων στο οικόπεδο. Στις τρισδιάστατες απεικονίσεις υπάρχει ασάφεια- δεν φαίνεται η ύπαρξη κάποιου υλικού που διαχωρίζει τον εσωτερικό με τον εξωτερικό χώρο.
ReplyDeleteΗ παρουσίαση και το θέμα σε γενικά πλαίσια μας άφησε πολύ καλή εντύπωση.
Με εκτίμηση η ομάδα 4, 5ο εξάμηνο.
ΟΜΑΔΑ 16 | 5ο Εξάμηνο. Από τις πρώτες διαφάνειες φαίνεται το ενδιαφέρον που έχετε δείξει για τα παιδιά- πρόσφυγες και την ομαλή ένταξη του στην κοινωνία. Μας δείχνετε διαγράμματα για τον σκοπό της ιδέας και πολύ εύστοχα τονίζετε τα προβλήματα των υπαρχουσών δομών, παραθέτοντας και φωτογραφίες για την καλύτερη κατανόηση μας. Οι εγκαταστάσεις και το προσωπικό που επιλέξατε να παρέχεται είναι άκρως απαραίτητοι για τον σκοπό και πολύ σωστά επιλεγμένοι. Οι δραστηριότητες που επίσης παίζουν σημαντικό ρόλο έχουν επιλεγεί σωστά. Η θέση του οικοπέδου, όπως τονίστηκε και από την ομάδα 19, είναι η σωστή επιλογή καθώς βρίσκεται κεντρικά και η πρόσβαση είναι εύκολη. Πολύ σωστά έχει τοποθετηθεί το διάγραμμα κίνησης και γίνεται αντιληπτή η κίνηση στον χώρο που είναι διάσπαρτος. Ωστόσο πιστεύουμε πως οι υπόλοιπες διαφάνειες δεν έχουν την ίδια προσοχή των παραπάνω διαφανειών. Το συνθετικό κομμάτι είναι αρκετά καλό, καθώς ενοποιείτε τα παιδιά με τους χώρους που έχετε δημιουργήσει και η κίνηση ανάμεσα τους είναι εύκολη. Όμως θα πρέπει να τονιστούν λίγο τα υλικά για να αναδείξουν την ιδέα καλύτερα.
ReplyDeleteΗ εργασία της ομάδας 2 αφορά τη φιλοξενία ανηλίκων προσφύγων, θέμα που δυστυχώς στις μέρες μας έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις. Η παρουσίαση ενημερώνει τον αναγνώστη για τις απαραίτητες πληροφορίες, εμβαθύνει στην σημασία ενός τετοιου χώρου και στην ατμόσφαιρα φροντίδας και προστασίας που πρέπει να παρέχει. Μέσω των διαγραμμάτων τονίζονται ζητήματα προς επίλυση με βοηθητικό φωτογραφικό υλικό αλλά και οι στόχοι της εργασίας αυτής . Αρκετά σημαντικό είναι το ότι έχουν προβλεφτεί δραστηριότητες για τους κατοίκους του κτισματος!
ReplyDeleteΗ ομάδα έχει κατηγοριοποιήσει τη σύνθεση της σε δυο μεγάλα μέρη, τα σπίτια κι τον πολυχώρο δραστηριοτήτων. Η τοποθέτηση των κτισμάτων στο οικόπεδο είναι χαλαρή κι διάσπαρτη αποκτώντας ετσι μια ¨παιδικότητα¨. Η γεωμετρία της συνθετικής ιδέας θα μπορούσε να πει κανείς ότι θυμίζει αγκαλιά, εξαιτίας της εσωστρέφιας του σχήματος, επιτυχγάνοντας ετσι ένα ζεστό κι οικογενειακό κλίμα. Αρκετά βοηθητική είναι η πινακίδα της εξέλιξης της ιδέας. Στην ‘’ κάτοψη σπιτιού ‘’ όπου βρίσκονται μικρά ατομικά δωμάτια : ο τρόπος με τον οποίο προεξέχει το ενα τμήμα του κρεβατιού δημιουργεί αμηχανία , Ιςως σε αυτο το σημείο να γινόταν καποια αλλαγή ή να αλλαζε η θέση του κρεβατιού .
Σημαντικό ρόλο φαίνεται να έχουν οι άξονες και η συμμετρία τους, αλλά δημιουργούν απορίες κι η σύνθεση είναι λίγο ακατανόητη. Επιπλέον φαίνεται να έχει αξιοποιηθεί ο προσανατολισμόσ του οικοπέδου αλλά οι όψεις δεν συνεργάζονται με αυτό. Η τοποθέτηση των κτιρίων ενώ εχει μια αυθόρμητη λογική τείνει να ειναι λιγο ανεξήγητη . Συνοψίζοντας ,η χωροθέτηση επιδέχεται αλλαγές και ο εσωτερικός σχεδιασμός εμφανίζει κάποια ελαττώματα.
Τέλος , μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο το παιχνίδι που εχει κατασκευαστεί για τα παιδιά των προσφύγων , πιθανόν τα χρώματα να του έδιναν περισσότερη ζωντάνια!
- Ομάδα 14
ΟΜΑΔΑ 11/5ου Εξαμήνου: Αρχικά, το θέμα είναι πολύ κατανοητό και επίκαιρο με σωστή παρουσίαση στις αρχικές διαφάνειες. Στη συνέχεια, η σύνθεση του κτιρίου και η εξέλιξή της είναι ενδιαφέρουσα αλλά η εσωτερική διάταξη των χώρων στα υπνοδωμάτια δεν είναι λειτουργική λόγω των έντονων γωνιών που δημιουργούνται, ίσως χρειάζεται να γίνουν τετράγωνοι εσωτερικά. Επίσης, δεν αναφέρεται κάπου στην παρουσίαση το οικονομικό κομμάτι της ιδέας. Ακόμη, στις διαφάνειες 18-20 δεν καταλάβαμε τι απεικονίζεται. Επιπλέον, δεν παρατηρούνται ανοίγματα ούτε στις κατόψεις ούτε στο 3D, τα οποία είναι απαραίτητα.Τέλος, δεν υπάρχουν όλα τα απαραίτητα αρχιτεκτονικά σχέδια (όψεις,τομές) για την σωστή αντίληψη του κτιρίου. Ωραία ιδέα αλλά χρειάζονται περισσότερες λεπτομέρειες.
ReplyDeleteΟμάδα 1 /5ο Εξάμηνο Η πρόταση σας είναι αρκετά επίκαιρη και η ιδέα δίνει λύση στις δομές όπου έχουν δημιουργηθεί για την φιλοξενία των μεταναστών . Η τοποθεσία του οικόπεδο όπου θα δημιουργηθεί η πρόταση σας δεν είχε διευκρινιστεί. Τα διαγράμματα είναι εύστοχα και περιλαμβάνουν πολλές δραστηριότητες για τους μετανάστες. Η σύνθεση της ιδέας δεν προσφέρει ιδιωτικότητα στους κατοίκους και υπάρχει ανεκμετάλλευτος χώρος στο πυρήνα της κάθε κατοικίας.
ReplyDeleteΘεωρούμε ότι κρίνεται απαραίτητη η δημιουργία μιας τέτοιας δομής γιατί οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις δεν καλύπτουν μεγάλο μέρος των αναγκών των προσφύγων και ιδιαίτερα των ανήλικων. Αρχικά η παρουσίαση σας είναι αρκετά όμορφη και καλά δομημένη. Φαίνεται ότι έχετε κάνει έρευνα, έχετε σκεφτεί πολυδιάστατα και προσπαθείτε να καλύψετε τις ανάγκες που μπορεί να προκύψουν σε κάθε επίπεδο. Παρατηρούμε ότι δόθηκε περισσότερη έμφαση στο ερευνητικό-θεωρητικό κομμάτι παρά στο σχεδιαστικό. Όσο αφορά τις κατόψεις δεν γίνεται αντιληπτός ο λόγος επιλογής του συγκεκριμένου σχήματος και κατά πόσο θα είναι λειτουργικός. Επίσης, από την παρουσίασης σας λείπουν οι όψεις και οι τομές που θα βοηθούσαν στην πλήρη κατανόηση του θέματος. Ακόμη, υπάρχουν ασάφειες στα 3d μοντέλα καθώς δεν υπάρχουν επεξηγήσεις και τίτλοι και δεν γίνεται κατανοητό αυτό που βλέπουμε. Τέλος, δεν αναφέρεται καθόλου το οικονομικό κομμάτι, δηλαδή το κόστος κατασκευής, οι φορείς χρηματοδότησης και ο προϋπολογισμός.
ReplyDeleteΟμάδα 18 - 5ο εξάμηνο.
ΟΜΑΔΑ 31-5ο ΕΞΑΜΗΝΟ
ReplyDeleteΈχετε κάνει εξαιρετική δουλειά, έχετε καλύψει το θέμα απ' όλες τις απόψεις. Είναι όλα πολύ κατανοητά. Η μελέτη, τα σχέδια, η τρισδιάστατη απεικόνιση όλα πολύ όμορφα. Πολύ όμορφη παρουσίαση εικόνων και σχεδιαγραμματων.
ΟΜΑΔΑ 23 Γ΄ΕΤΟΣ
ReplyDeleteΗ ομάδα που παρουσιάζει το κέντρο φιλοξενίας ανηλίκων προσφύγων έχει κάνει μία πολύ καλή επιλογή στην τοποθεσία του οικοπέδου της, όσον αφορά την περιοχή και ειδικότερα τα σημεία αναφοράς της. Γενικότερα, έχει γίνει εκτενής περιγραφή των χώρων στο συγκρότημα και του τρόπου σύνδεσης μεταξύ τους με καθαρά και ευανάγνωστα διαγράμματα. Η ιδέα δεν υστερεί αρχιτεκτονικών σχεδίων καθώς αναλύεται η διαρρύθμιση τόσο των ιδιωτικών χώρων διαμονής όσο και των κοινόχρηστων. Το γεγονός ότι έχετε κάνει διάγραμμα κίνησης μας διευκολύνει κατά μεγάλο βαθμό στην κατανόηση του τρόπου λειτουργείας του κτιριακού σας συνόλου. Ωστόσο, δεν γίνεται λόγος για ύπαρξη αποθηκών και χώρων 'laundry', κάτι που θα έπρεπε να υπάρχει εφόσον μιλάμε για κέντρο φιλοξενίας. Επίσης, οι ασπρόμαυρες φωτορεαλιστικές απεικονίσεις που παρουσιάζονται θα μπορούσαν να επεξηγούνται με συνοδευτική λεζάντα ή ίσως κάποιο υπόμνημα χρωμάτων για να τονίζεται ο διαχωρισμός των χώρων. Φανταζόμαστε ότι έχετε βρει χρηματοδότηση το έργο σας, αλλά για μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα της εργασίας καλό θα ήταν να γίνει αναφορά σε αυτήν. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι η εργασία αυτή μας άφησε μια πολύ καλή εντύπωση γιατί περιγράφει με μεγάλη σαφήνεια και με τα κατάλληλα μέσα το έργο που τέθηκε να αναλάβει.
Όσο αφορά την ιδέα και τις πληροφορίες σχετικά με το θέμα, θεωρούμε πως είναι ένα φλέγων θέμα και η δημιουργία τέτοιων εγκαταστάσεων σίγουρα θα βοηθούσαν στη σωστή ένταξη των νεαρών προσφύγων σε ένα καινούριο περιβάλλον. Η ίδια η παρουσίαση είναι πολύ καλά σχεδιασμένη, πλήρης και δεν φαίνεται να έχει παραληφθεί τίποτα από τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζονται. Επίσης η παρουσίαση σχεδίων σχετικά με την ιδέα αλλά και οι τρισδιάστατες μορφές δίνουν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα στο όλο πρότζεκτ.
ReplyDeleteΟμάδα 3 - 5ου εξαμήνου
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΑΠΟ ΟΜΑΔΑ 10 ΤΟΥ 5ου ΕΞΑΜΗΝΟΥ/
ReplyDeleteΤο θέμα της ομάδας 2 είναι πραγματικά πολύ επίκαιρο και στην αρχή την παρουσίασης γίνεται μια καλή αναγνώριση των προβλημάτων που οδηγούν στην ανάγκη ύπαρξης μια τέτοιας δομής. Επίσης, θετικό είναι ότι καθορίζεται και ακριβώς το ανθρώπινο δυναμικό που χρειάζεται για την λειτουργία αυτής.
Όσον αφορά το κτιριολογικό πρόγραμμα, θεωρούμε ότι συγκριτικά με το μέγεθος του προβλήματος απευθύνεται σε λίγα παιδιά, είναι όμως και αυτό μια καλή αρχή. Οι κοινόχρηστοι χώροι φαίνονται να είναι καλά κατανεμημένοι και λειτουργικοί, λείπουν όμως πληροφορίες για τα τετραγωνικά και αυτό κάνει γενικά πιο δύσκολη την κατανόηση του θέματος. Οι χώροι των υπνοδωματίων των παιδιών και του υπευθύνου τους, είναι ωραίο ότι παρουσιάζουν μια αυτονομία ανά σπιτάκι, δημιουργώντας έτσι μια μικρή οικογένεια-ομάδα. Όμως, φαίνεται να υπάρχει αρκετός ελεύθερος χώρος ώστε να προβλεφθεί και η δυνατότητα προσωπικού χώρου για κάθε παιδί αν αυτό το επιθυμεί, πιθανώς με κάποιο κινητό όριο. Επίσης μια μικρή αμφιβολία έχουμε για το πόσο λειτουργικά ως προς την θερμομόνωση, τον προσανατολισμό και την ασφάλεια των παιδιών είναι τα τόσα πολλά και ολόσωμα περιμετρικά ανοίγματα.
Η απόδοση του θέματος στις κατόψεις κάνει αρκετά κατανοητούς τους στόχους και τον τρόπο σχεδίασης της ομάδας 2, η φωτορεαλιστική απεικόνιση όμως είναι κάπως πιο δυσνόητη και δυστυχώς δεν μας δείχνει καμία εσωτερική άποψη των χώρων.
Συνολικά το θέμα που διαπραγματεύεται η ομάδα είναι πολύ σοβαρό και ενδιαφέρον και φαίνεται να γίνεται καλή αναγνώριση των αναγκών αυτού, θεωρούμε όμως ότι χρειάζεται μια περεταίρω εμβάθυνση στο σχεδιαστικό κομμάτι του θέματος κυρίως στους κοινόχρηστους χώρους.
Καλή επιτυχία!
Ομάδα 8 | 5ο Εξάμηνο
ReplyDeleteΗ ιδέα είναι αρκετά χρήσιμη και βοηθητική για την ένταξη των ανήλικων προσφύγων. Η παρουσίαση είναι όμορφη σε ένα γενικότερο πλαίσιο και τα χρώματα ταιριαστά στο θέμα. Όμως, οι πρώτες διαφάνειες της παρουσίας θα μπορούσαν ίσως να συμπτυχθούν. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι καλό, αλλά θα μπορούσαν να υπάρχουν περισσότερες δραστηριότητες, όπως ο αθλητισμός. Ένα ακόμη WC στο κτιριολογικό θα ήταν απαραίτητο. Τέλος, το διάγραμμα κίνησης δεν είναι αρκετά κατανοητό.
Καλή επιτυχία, ομάδα 8
ΟΜΑΔΑ 20 | ΕΞΑΜΗΝΟ 5
ReplyDeleteΗ παρουσίαση ήταν απόλυτα κατανοητή και σύντομη. Η πρόταση είναι αρκετά επίκαιρη και δίνει λύση στις δομές όπου έχουν δημιουργηθεί για την φιλοξενία των μεταναστών. Η θέση του οικοπέδου, είναι καλή επιλογή καθώς βρίσκεται κεντρικά με εύκολη πρόσβαση. Τα διαγράμματα είναι εύστοχα και περιλαμβάνουν πολλές δραστηριότητες για τους μετανάστες.
Μειονέκτημα αποτελούν η απουσία τίτλων και υπομνημάτων σε καθε διαφάνεια, ο ανεκμετάλλευτος χώρος κάθε κατοικίας. έλλειψη χρωμάτων και υλικών καθώς και της ιδιωτικότητας των παιδιών.
Ομάδα 24|5ο εξάμηνο
ReplyDeleteΤο θέμα που προσεγγίζει η ομάδα 2 είναι ένα αρκετά ευαίσθητο θέμα, καθώς η χώρα μας δεν έχει μεριμνήσει για την λύση των προβλημάτων που αφορούν τα ζητήματα που αναφέρατε, οπότε μια τέτοιου είδους co-living δομή είναι επιτακτική. Πιο συγκεκριμένα, το καταρτισμένο προσωπικό, οι ειδικά διαμορφωμένοι χώροι διαμονής, εκπαίδευσης, δημιουργικής απασχόλησης και περίθαλψης φαίνεται να καλύπτουν και να “αγκαλιάζουν” τις ανάγκες των ανηλίκων προσφύγων. Η τοποθεσία που επιλέξατε εντάσσει με επιτυχία τους κατοίκους στο πολιτισμικό περιβάλλον της Αθήνας εφόσον, βρίσκεται αρκετά κοντά στο κέντρο. Τα διαγράμματα είναι αρκετά κατατοπιστικά και συμβάλλουν στην κατανόηση της δομής των εγκαταστάσεων του κτιρίου. Ωστόσο, έχουμε να κάνουμε ορισμένες παρατηρήσεις σχετικά με το σχεδιασμό του χώρου διαμονής. Ενώ, βρίσκουμε αρκετά πετυχημένη τη διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου ύπνου που “παίζει” με τα ιδιωτικά και κοινόχρηστα όρια, έχουμε αμφιβολίες σχετικά με την ύπαρξη ανοιγμάτων που εκθέτουν κομμάτι των κρεβατιών και θεωρούμε πως απαιτούνται περισσότεροι χώροι υγιεινής για να καλύπτουν τις ανάγκες των 6 υπνοδωματίων. Τέλος, η κατονομασία των τελευταίων 7 πινακίδων θα ήταν βοηθητική για να καταλάβουμε καλύτερα το περιεχόμενό τους.
ΟΜΑΔΑ 13 ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ ΑΝΝΑ ΝΤΑΛΛΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
ReplyDeleteΌσον αφορά το θέμα της ομάδας 2 είναι αρκετά ευαίσθητο καθώς μας απασχολεί σαν χώρα τα τελευταία χρόνια. Η παρουσίαση είναι αναλυτική και οργανωμένη. Υπάρχουν τα σχέδια των κατόψεων που είναι αρκετά σημαντικά για την κατανόηση του θέματος αλλά και τα τρισδιάστατα που κάνουν πιο ρεαλιστική την παρουσίαση. Ωστόσο, θεωρούμε ότι λείπουν οι τίτλοι σε κάποιες πινακίδες. Η πινακίδα με τις διαδρομές είναι αρκετά ασαφής. Ως προς το συνθετικό κομμάτι, οι χώροι των υπνοδωματίων θα έπρεπε, κατά την γνώμη μας, να είναι πιο ιδιωτικοί ενώ παράλληλα, υπάρχει ένας μεγάλος ανεκμετάλλευτος χώρος στο κέντρο της κάτοψης των σπιτιών. Το πλήθος των ατόμων που αντιστοιχούν σε κάθε σπίτι είναι ιδανικό και πολύ σημαντική είναι η παρουσία ενός υπεύθυνου σε καθένα από αυτά. Ακόμα, πιστεύουμε ότι είναι απαραίτητη είτε η ύπαρξη κάποιου χώρου τραπεζαρίας σε καθένα από τα σπίτια είτε μια κοινόχρηστη μεγάλη κουζίνα στον χώρο της κοινόχρηστης τραπεζαρίας. Τέλος, εξίσου απαραίτητο είναι ένα καθιστικό σε κάθε σπίτι.
Καλή επιτυχία! Ομάδα 13
Η πρώτη εντύπωση που δίνει η παρουσίαση της ομάδας 2 στον αναγνώστη είναι αρκετά θετική, καθώς το προσφυγικό θέμα είναι κάτι που απασχολεί τη σημερινή κοινωνία διότι είναι αρκετά ευαίσθητο, παρόλαυτα προσεγγίζεται και αναλύεται πολύ σωστά και διεξοδικά. Η επιλογή της θέσης του οικοπέδου είναι ευνοϊκή αφού βρίσκεται σε σημείο τέτοιο ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες των φιλοξενούμενων αλλά και του προσωπικού και γίνεται ιδιαίτερα κατανοητή από τους χάρτες αναφοράς. Προχωρόντας στο κτιριολογικό πρόγραμμα παρουσιάζονται όλες οι λειτουργίες που απασχολούν το κέντρο διαμονής, κάποιες από τις οποίες φαίνονται στο διάγραμμα κίνησης αλλά λείπουν από τις κατόψεις. Η συνθετική ιδέα αν και ιδιόμορφη είναι άρτια. Πάρα την ύπαρξη τρισδιάστατων απεικονίσεων, οι διαφάνιες 18, 19, 20 δεν γίνονται κατανοητές στο σημείο της στέγης-ράμπας, με το σημείο αυτό να απουσιάζει από τα τελικά μοντέλα. Κλείνοντας, θα προτείναμε την ύπαρξη ενός ακόμα μπάνιου και την αναδιαμόρφωση του καθιστικού-κεντρικού χωρου σε κάθε σπίτι.
ReplyDeleteΠαρόλο που χρησιμοποιούνταιμονότοναχρώματα , η ομάδαέχεικαταφέρει να δημιουργήσει μια ζωηρή και ενδιαφέρουσαπαρουσίαση με επίκαιροθέμα. Η ανάλυση της ιδέας δεν είναι κουραστική και σε ωθεί να ασχοληθείς παραπάνω. Οι κατόψεις είναι όμως δυσνόητες και υπέρ-περίπλοκες χωρίς να φαίνεται κάποια λειτουργικότητα. Θεωρούμε ότι θα μπορούσε να γίνει καλύτερη η κατανομή των χώρων και πως η συνθετική ιδέα της κατασκευής-ιδέας είναι ατελέσφορη. Επίσης δεν φαίνεται να υπάρχει ροή στις τελευταίες διαφάνειες της παρουσίασης. –ΟΜΑΔΑ 28/5ΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ
ReplyDeleteΟΜΑΔΑ22/ 5ο εξάμηνο|
ReplyDeleteΤο θέμα σας είναι αρκετά ενδιαφέρον!
Η εκπαίδευση γλωσσών είναι αρκετά χρήσιμη αφού τα συγκεκριμένα παιδιά θέλουν στήριξη στο εκπαιδευτικό κομμάτι αλλά και στο ψυχολογικό. Η κάτοψη των σπιτιών είναι ενδιαφέρουσα φεύγοντας από τα συνηθισμένα. Η συγκρότηση των κτιρίων είναι πολύ καλή. Η αναφορά στα υλικά κατασκευή θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην συνολική εικόνα του κτιρίου. Τα διαγράμματα είναι διευκρινιστικά, αναλύοντας όλα τα ζητούμενα και τις ανάγκες των ενηλίκων προσφύγων. Φαίνεται όντως προσπαθείτε μέσα από τις ενέργειες σας να βοηθήσετε αυτά τα παιδιά. Η τρισδιάστατη απεικόνιση στις διαφάνειες 18 – 20 είναι ακατανόητη, αφού δεν καταλαβαίνουμε τι παρουσιάζει. Οι δραστηριότητες που θα προσφέρεται στα παιδιά είναι ενδιαφέρουσες. Η χρηματοδότηση είναι ασαφής, γιατί αναφέρεστε σε παιδιά που δεν θα μπορούν να προσφέρουν ενοίκιο, ωστόσο χρηματοδότηση από το κράτος η από άλλο φορέα είναι αναγκαία. Ενδιαφέρον είναι η κατοίκηση κάποιο ενήλικου στα δωμάτια των παιδιών έχοντας τον πλήρη έλεγχο. Το προσωπικό που θα επιλέξετε θα μπορούσε να είναι από άνεργους στη συγκεκριμένη ιδιότητα, βοηθώντας και τους ανέργους συμπολίτες μας ταυτόχρονα. Η σκέψη σας αποδίδονται άμεσα στην παρουσίαση σας.
Καλή σας επιτυχία!!
Το συγκεκριμένο θέμα αποτελεί ένα εγχείρημα, που πιθανόν κατά τη διάρκεια σχεδίασής του να έχριζε ιδιαίτερης προσοχής, γιατί αποτελεί και έναν κοινωνικό χώρο με πολύ μεγάλη σημασία για τους κατοίκους του. Αυτό που μας κάνει θετική εντύπωση, είναι ότι μεριμνήσατε τόσο για την ψυχολογική αποκατάσταση των παιδιών κατά τη διάρκεια της επανένταξής τους, όσο και για την άνετη διαβίωσή τους, καθώς καταφέρατε με τις επαναλαμβανόμενες γωνίες στις κατόψεις να δημιουργήσετε χώρους πιο εσωστρεφείς σε ενιαίους χώρους κοινωνικοποίησης. Η συνθετική ιδέα σας μας φαίνεται αρκετά ενδιαφέρουσα και αυτό φαίνεται τόσο στα διαγράμματα, που είναι πολύ αναλυτικά δομημένα, όσο και στα 3D και τις κατόψεις. Τέλος, πιστεύουμε ότι συσχετίσατε με επιτυχία το οικόπεδο co-living με τα σημεία ενδιαφέροντος της ευρύτερης περιοχής, γιατί μιλάμε για ένα project με θέμα πολυδιάστατο, που συσχετίζει το ψυχολογικό κομμάτι με τις πρακτικές εφαρμογές μιας κατοικίας. Γι’ αυτά τα παιδιά θα ήταν πολύ σημαντικό να νιώθουν άνεση μέσα και έξω από την περιοχή τους και όχι αποξένωση, γι’ αυτό ένα οικόπεδο όπως το δικό σας, με άμεση πρόσβαση στο κέντρο της πόλης, κάνει την επιλογή σας ακόμη πιο ρεαλιστική.
ReplyDeleteΟμάδα 2, 5ου εξαμήνου
Η αρχική περιγραφή των δεδομένων περιέχει τα βασικά στοιχεία . Ωστόσο θα μπορούσαν να αναλυθούν περαιτέρω και να γίνουν πιο επεξηγηματικά. Ενώ, η αρχιτεκτονική περιγραφή υστερεί σε σχέση με τις πληροφορίες για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πλυθήσμος αυτός. Πιο συγκεκριμένα στην πινακίδα με την λέξη δομή περιγράφεται η δομή των προσφύγων ενώ θεωρούμε σκοπιμοτέρο να αναλυθεί περισσότερο η αρχιτεκτονική δομή της κατασκευής σας. Είναι κατανοήτη και οργανωμένη η ταξεινόμηση της ομάδας των προσφύγων αναάλογα με τα χαρακτηριστηκά τους. Δίνονται οι πληροφορίες για τους ανθρώπους που πρόκειτε να φιλοξενηθούν στον χώρο , για τους ανθρώπους που είναι υπεθύνοι για την φιλοξενία των προσφύγων και για τις δραστηριότητες που συμπεριλαμβάνονται στο κέντρο αυτό. Δεν αναφέρεται ο οικονομικός προϋπολογισμός. Όσο αναφορά το συνθετικό κομμάτι των κατοικιών δεν είναι οικονομικά εφικτό να χτιστούν τοιχοποιίες με έντονες οξίες γωνίες . Ακόμη , στη κάτοψη του σπιτιού δημιουργείτε ένα άβολο κενό που μπορεί να γίνει αξιοποιήσημο. Τελος, η συνολική αισθητική παρουσίαση έχει περιθώρια εξέλιξης καθώς οι πινακίδες δεν συνδέονται αρκετά μεταξύ τους . Ομάδα 6/Εξάμηνο 5ο
ReplyDeleteΟΜΑΔΑ 27/5ο ΕΞΑΜΗΝΟ
ReplyDeleteΗ περιγραφή της υπάρχουσας κατάστασης στην αρχή της παρουσίασης, είναι αναγκαία και χρήσιμη για την καλύτερη κατανόηση των στόχων. Το αισθητικό αποτέλεσμα είναι ευχάριστο και αποδεικνύει τη γραφιστική δεινότητα των φοιτητών, με τα διαγράμματα να προσθέτουν στην ευκολία κατανόησης. Τη συνθετική λύση τη βρίσκουμε ενδιαφέρουσα, αν και κάπως ιδιαίτερη, καθώς απουσιάζει η ιδιωτικότητα από τα υπνοδωμάτια. Ωστόσο η παρουσίασή της είναι ξεκάθαρη και πλήρης.
ΟΜΑΔΑ 15/5ο ΕΞΑΜΗΝΟ.
ReplyDeleteΤο προσφυγικό ζήτημα είναι ένα χρόνιο κοινωνικό και πολιτικό θέμα που απασχολεί την ανθρωπότητα. Η ομάδα 2 αναλύει πλήρως τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι προσφυγικές ομάδες δίνοντας έμφαση στους ανήλικους. Παράλληλα, όπως διακρίνεται στο κτιριολογικό πρόγραμμα, διαμορφώνονται χώροι και δραστηριότητες οι οποίες καλύπτουν τις ανάγκες των ανηλίκων προσφύγων, με κυρίαρχο στόχο την ομαλή ένταξη τους στην κοινωνία. Αναμφίβολα η διαμόρφωση των χωρών και ο διαμερισμός των όγκων στο οικόπεδο, παρουσιάζουν ενδιαφέρον. Ωστόσο δημιουργούνται κάποια ερωτήματα καθώς η σχεδιαστική τεκμηρίωση δεν είναι απόλυτα κατανοητή. Επιπλέον παρατηρείται αρκετός ελεύθερος χώρος ο οποίος δεν έχει διαμορφωθεί πλήρως, γεγονός που δημιουργεί μια αμηχανία.
ΟΜΑΔΑ 17/5ο ΕΞΑΜΗΝΟ
ReplyDeleteΗ ομάδα 2 έχει προσεγγίσει ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο θέμα που απασχολεί την κοινωνία για πολλά χρόνια. Αυτό είναι η φιλοξενία προσφύγων και η αξιοπρεπής αντιμετώπιση των ανθρώπων αυτών από το Κράτος που τους δέχεται.
Ο χαρακτήρας του project αυτού, λοιπόν, είναι φιλανθρωπικός και προτείνεται μία καινοτόμα λύση για το προσφυγικό ζήτημα, που αντίστοιχή της δεν εντοπίζεται εγχώρια. Η καινοτομία και το ουσιώδες ζήτημα που το απασχολεί είναι αυτά που θα προσελκύσουν ευαισθητοποιημένους χρηματοδότες ή ακόμα και εταιρίες που απλώς επιθυμούν καλή διαφήμιση. Παρόλα αυτά, δεν αναφέρεται στη παρουσίαση πώς θα γίνει η χρηματοδότηση, καθώς και η συντήρηση μιας τέτοιας δομής, αφού οι ανάλογες δημόσιες προσπάθειες δεν μπορούν να στηριχτούν οικονομικά.
Γενικά, ο στόχος της παρουσίασης είναι σαφής, όπως και η διάταξη των χώρων και ο τρόπος λειτουργίας τους. Δεν εξηγούνται, όμως, τεχνικά ζητήματα -όπως η επαφή των παιδιών με τους γονείς τους που πιθανά θα βρίσκονται σε άλλες δομές ή στρατόπεδα συγκέντρωσης-, αλλά το θέμα είναι αρχιτεκτονικά κατανοητό. Η τρισδιάστατη απεικόνιση του κτίσματος δεν είναι ιδιαίτερα σαφής, μάλλον περισσότερο μπερδεύει.
Έπειτα, η δομή του και η οργάνωση των χώρων του φαίνονται λειτουργικοί, αν και ίσως θα έπρεπε οι προσωπικοί χώροι να ήταν περισσότερο ιδιωτικοί (εκτός αν υπάρχει συγκεκριμένος λόγος που δεν υπάρχει ιδιωτικότητα, το οποίο θα ήταν εύλογο να αναλύεται). Τέλος, μορφολογικά είναι ενδιαφέρον και η παρουσίαση υπονοεί τον λόγο επιλογής του συγκεκριμένου σχήματος κάτοψης. Πάραυτα, ίσως θα βοηθούσε να δοθεί λίγο περισσότερο βάση στην επεξήγηση και το σκεπτικό πίσω από την επιλογή συγκεκριμένων μορφών, σχημάτων αλλά και των υλικών που φαίνονται στο 3d.
Καλή επιτυχία,
Ομάδα 17/5ο εξάμηνο
This comment has been removed by the author.
ReplyDeleteΟΜΑΔΑ 21/ 5ο 6μηνο
ReplyDeleteΤο συγκεκριμένο ζήτημα αποτελεί αναμφισβήτητα ένα θέμα που χρήζει λεπτού χειρισμού, καθώς μιλάμε για ανθρώπους εντελώς απροσάρμοστους σε μια νέα κοινωνία, και μάλιστα για εφήβους και μικρά παιδιά! Θα ξεκινήσουμε λέγοντας μόνο τα αρνητικά-μικρές ελλείψεις που παρατηρήσαμε καθώς στο σύνολο η παρουσίαση είναι πολύ αξιόλογη. Πρώτον, η ομάδα αναφέρει ως σημείο αναφοράς της πόλης το αεροδρόμιο, το οποίο, αν και σίγουρα είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει σε μια πόλη σαν την Αθήνα, βρίσκεται εντελώς έξω από το λεκανοπέδιο του νομού Αττικής, δηλαδή την ίδια την Αθήνα. Δεύτερον, ένα γραφιστικό λάθος είναι ότι δύσκολα ξεχωρίζονται τα χρώματα στις χρήσεις γης λόγω λεπτών γραμμών στην περίμετρο (πχ κόκκινο με ροζ ή πορτοκαλί). Όσον αφορά τα σχεδιαστικά και κατασκευαστικά, δεν αναφέρεται πουθενά το κόστος κατασκευής και η έκταση του οικοπέδου. Σαν τελευταίο σχόλιο θα θέλαμε να προσθέσουμε ότι πέρα από τους πολύ ωραίους εξωτερικούς χώρους όπου τα παιδιά μπορούν να παίξουν όσον αφορά το κομμάτι της αρχιτεκτονικής, με πολύ δυνατές γωνίες στα κτήρια ίσως να γινόντουσαν κατά ένα μεγάλο ποσοστό ατυχήματα λόγω μικρών παιδιών.
Ομάδα 12| 5ου εξαμήνου: Οι πινακίδες είναι πολύ απλές αλλά κατανοητές. Τα διαγράμματα είναι και αυτά πολύ κατανοητά. Στα σχέδια δεν φαίνεται κάποια αλλαγή μετά τα σχόλια του τελευταίου μαθήματος. Θα βοηθούσαν κάποια σκίτσα και φωτογραφίες σε συνδυασμό με το ανθρώπινο στοιχείο.
ReplyDelete